Saturday, July 2, 2011

MOTOR GP ITALIA 3 JULI 2011 LIVE STREAMING - Jelang MotoGP Itali 3 Julai 2011 Mugello Kembali ke Lintasan, Pedrosa Senang.

MOTOR GP ITALIA 3 JULI 2011 LIVE STREAMING - Jelang MotoGP Itali 3 Julai 2011 Mugello Kembali ke Lintasan, Pedrosa Senang. Dani Pedrosa akhirnya boleh kembali menyaingi setelah absen cukup lama akibat cedera. Dia mengaku cukup senang usai melahap sesi latihan MotoGP Itali.


Akibat kemalangan di Le Mans, 15 Mei lalu, tulang selangka Pedrosa patah. Dia pun harus menjalani operasi dan absen di Catalunya, Silverstone, dan Assen.
MotoGP Itali di Litar Mugello jadi ajang comeback pemandu Repsol Honda ini. Dia tampil lumayan di sesi latihan pertama dengan menduduki kedudukan ketujuh.
"Hal yang bagus boleh kembali ke motor lagi dan mendapatkan feeling lagi. Saya merasa sakit, pastinya, khususnya ketika brek keras dan di tikungan ke kanan di mana saya lebih menderita, tapi itu normal. Kerana saya sudah satu setengah bulan tak menyentuh motor, saya tak terlalu buruk pagi ini, "seru Pedrosa di Autosport.
"Saya tahu perlumbaan akan sangat sulit dan itu akan menyakitkan kerana ada 23 lap dan litar ini sangat menuntut fizikal, dengan perubahan arah yang tetap. Tapi, kami masih punya besok untuk bekerja dan saya berharap saya boleh mendapatkan kedudukan yang cukup bagus di kelayakan," ujarnya.
"Rasa sakit ini akan bertambah seiring dengan usaha yang makin keras, tapi saya akan cuba mempersiapkan diri saya di sela-sela latihan dengan beberapa rawatan, berehat yang baik. Saya beruntung siang ini dengan turunnya hujan kerana itu bererti saya boleh lebih banyak berehat," tambah pemuda 25 tahun ini.
"Saya tahu besok akan lebih sukar kerana semua pemandu akan memperbaiki catatan masa mereka dan saya perlu berusaha lebih keras," tuntasnya.

0 comments:

Template by : kendhin x-template.blogspot.com